måndag 23 augusti 2010

Viskleken

I förmiddags ringde min mamma. Sambon låg fortfarande och sov så mamma viskade när jag svarade. Varför hon viskade är bortom mig. Det var ju jag som var där sambon sov, inte hon. Men visst är det så vi gör? Är någon på bibblan så viskar vi också för att inte störa. Nog för att man inte ska skrika eftersom det kan höras igenom telefonen men viskandet är väl lite överdrivet. Jag fascineras av sådana saker. Varför vi gör saker som egentligen inte är logiska. Det här är väl kanske bara en del av allt det ologiska vi gör för att vara medkännande och logiska.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Det är som det där att folk alltid stänger toalettdörren fast det är lång kö utanför. Det har jag funderat över en del...

Lunkentuss sa...

Jag låser till och med dörren när jag är ensam hemma. Logiskt? Svar nej.