torsdag 26 augusti 2010

Klagosång

Jag är superförkyld. Det känns lite eländigt. Igår tänkte jag att det nog inte var så farligt och tog mig till jobbet i alla fall. Det borde jag nog inte ha gjort. Igår kväll var jag riktigt eländig och natten har inte varit jättekul. Så nu sitter jag hemma i soffan. Jag ska ha begravning om några timmar så planen är att bli hyfsat frisk tills dess. Eller i alla fall ha en röst och inte snora hela tiden. Vore kul om jag kunde ta mig igenom det hela utan större problem. Det är ju en av delarna med det här jobbet. Har man något viktigt som ska göras är det bara att göra det. Det är tur att det finns näsdroppar, te och astmamedicin. Det är också extrem tur att jag ska ha med mig församlingens praktikant till begravningen så att hon kan ta med sig min handbok och mitt griftetal till begravningen. (Det roligaste är väl att praktikanten är dubbelt så gammal som jag men men)

Inga kommentarer: