söndag 22 februari 2009

Bokmal

Jag är en bokmal. Jag älskar mina böcker, de har en väldigt speciell plats i mitt liv och i mitt hem. Just nu har jag fyra bokhyllor som är fyllda till bredden och jag behöver fler, frågan är bara var de ska få plats och tyvärr verkar det inte som om de får så värst mycket plats i vår nya lägenhet. Då ska de ju dessutom samsas med pojkvännens böcker, hmmm.... Nyligt slukade jag Twilight- serien. MUMS! Det är jag och alla fjortis tjejer som läser dem men jag kan klart rekommendera dem. Jag vaknade på nätterna när jag läst första och hade lite frossa för att jag inte hade resten av böckerna hemma. När det med hjälp av den snälla pojkvännen åtgärdats satt jag på jobbet och läste och höll på att missa att avgå. När jag väl var klar uppstod ett tomrum. Efter ett tag lyckades jag fylla det med bok två i Terry Pratchetts serie om Vakter. Nu är den också slut och jag återvänder till Coelho som aldrig sviker. När jag skulle flytta till korridor var det mycket tungt att bestämma vilka böcker som skulle få följa med och vilka som skulle hamna i förvaring tills de fick komma fram igen. Att packa böckerna var den jobbigaste delen i packandet. T brukar säga att han inte tyker att det är så värst snyggt med böcker framme i ett hem men han har konstaterat krasst några gånger med trött röst ( han har nämligen hjälpt till att packa och packa upp dem några gånger) att "Tja älskling du skulle ju inte överleva utan dina böcker...."

Inga kommentarer: