lördag 8 oktober 2011

Prioriteringar

Jag prioriterar annorlunda nu än vad jag gjorde för ett år sedan. Det är okej att det är lite skit i hörnen (eller ja, ganska mycket faktiskt) och det är okej att vi inte hinner plocka undan allt som kommer fram. Det viktigaste för mig när jag kommer hem från jobbet är faktiskt att vara med Ärtan.
Han och jag busar, gosar och pussas när jag kommer hem. Inte dammsuger eller städar vi. Enkla saker som att slänga in en maskin tvätt går för sig eller diskmaskinen. Jag vill vara med min son helt enkelt.
Jobbet är också något som har fått flytta ner. Det är verkligen inte lika viktigt att göra extrem långa dagar längre. Jag ser till att gå hem efter åtta timmar. De senaste veckorna kanske det till och med blivit lite mindre eftersom det har varit mina sista veckor på gamla jobbet. Har ju inte haft något att göra.....
På tisdag börjar jag på nya jobbet, vi får se hur det blir. Hur bra som helst tror jag men det är ju viktigt att veta för mig själv var mina prioriteringar ligger. De ligger hos Ärtan, han och maken är viktigast. Att vi tre har det bra. Vad vore vi utan varandra???

Inga kommentarer: