tisdag 28 juni 2011

Tankar man inte får ha

Jag söker jobb. Jag söker allt möjligt och nästan allt omöjligt (även jag har mina gränser..). Trots detta får jag inget jobb. Jag får gå på intervju och tycker att jag gör ett gott intryck. Mina referenter har blivit uppringda och fått höra att jag är bland ett fåtal kvar. Men ändå får jag inget jobb.
Det tär på självförtroendet. Är jag för mycket? Vad gör jag för fel? Varför vill de inte ha mig? Det absolut värsta är när man får höra vem som har fått jobbet och jag tänker att jag faktiskt är bättre. Att jag skulle gjort jobbet bättre än den som fått jobbet. Jag får lite ont i magen. Funderar på vilka höga hästar jag har satt mig på och varför.
Men lite ont i hjärtat och själen gör det i alla fall. Min självbild får sig en törn. Jag trodde inte att jag skulle vara en sådan som inte får något jobb.
Men jag är ju bättre! Får man tänka så?

Inga kommentarer: