onsdag 15 juni 2011

Tycker synd om mig själv.

Jag är hemma sjuk. Det gör ont precis överallt och näsan är igenkläggad. Jag hostar och fräser. Inte alls kul. Jag skulle egentligen varit på personaldagar i skärgården med spännande föreläsningar och konferensboende. Istället är jag hemma och ligger mest i sängen eller soffan och tycker synd om mig själv. Orkar inte röra mig. Orkar inte äta. Orkar inte....
Tur i oturen är att maken ändå är hemma eftersom jag skulle ha jobbat. Han får hänga med Ärtan och vara föräldraledig på riktigt. Just nu är de på hemligt uppdrag och letar födelsedagspresent till den ämliga mamman som fyller år på lördag.
Jag hoppas de har det roligare än vad jag har det. Jag hoppas också att jag mår bättre imorgon eftersom jag ska på en arbetsintervju då. Måste ju i alla fall kunna svara hyfsat vettigt på frågor. Suck....
Så det är bara att dricka saft med sugrör och bli omhändertagen av make och son.

Inga kommentarer: