tisdag 20 december 2011

Då var jag inte så nöjd med min man

Jag är nästan alltid nöjd med min man. Han är världens finaste och han älskar mig precis som jag är. Därför känner jag att jag kan dela detta.
Sonen har de senaste veckorna återgått till att ha ett ganska konstigt dygnsschema. Han vaknar gärna på småtimmarna och partar runt några timmar innan han somnar igen. Han gjorde så när hans tänder där nere dök upp så jag antar att han besväras av lite tandvärk. Eller vad det nu kallas när tänderna är på väg. Så gjorde han även i helgen. Det leder till två ganska trötta föräldrar. Så när Ärtan somnade om i lördags förmiddag gick vi resolut och la oss igen. Vi skulle ju iväg på lillejul på kvällen sen så det gällde att vara på gott humör.
Efter en stund ringde min telefon. Jag tittade på den och såg ett nummer som jag misstänkte var min svärfars jobbnummer. Jag svarade inte, jag sov ju! Sekunden senare ringde min mans telefon och sen pep det från sms. Vi sov vidare. Ytterligare en stund senare ringde makens telefon igen. Vi ignorerade den med kraft. Döm då om vår förvåning när det ringde på ytterdörren. Maken förstod inte vad det var som lät men jag körde upp honom i alla fall. Jag misstänkte att det var svärfar som ringde på. Jag tänkte verkligen inte gå upp eftersom jag sov i bara trosorna. Så kul skulle vi inte ha det. Maken gick sömndrucket ut och öppnade och dör stod mycket riktigt svärfar som kommit förbi en sväng. Jag tänkte att det kanske vore en idé att gå upp för mig också. Saken var bara den att maken inte stängde sovrumsdörren när han lufsade iväg. Där låg alltså jag i bara trosor och funderade över hur jag skulle kunna gå upp och klä mig utan att blotta hela mig. Det gick efter lite akrobatik och jag kunde ta mig upp. Ärtan vaknade också ganska snart därpå.
Men då var jag inte så nöjd med min man. Jag tyckte han hade kunnat dra igen dörren i alla fall så jag slapp fundera över hur nära relation jag vill ha med min svärfar. Men jag har bestämt det nu i alla fall. Han behöver inte se mig naken......

1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår dig. Själv har jag haft den mycket tveksamma "förmånen" att se min 70-åriga svärmor topless två gånger senaste halvåret... :-/

/ Cliff-Magnus